Sarunas par atalgojumu un darba apstākļiem Volkswagen notiek laikā, kad tiek ziņots par darbavietu samazināšanu un pirmo reizi Volkswagen vēsturē iespējamu rūpnīcu slēgšanu Vācijā.
Darba attiecības Volkswagen uzņēmumā joprojām ir saspīlētas, jo vadības plāns īstenot radikālus izmaksu samazināšanas pasākumus saduras ar arodbiedrības prasībām, tostarp par 7 % palielināt algas.
Abas puses trešdien tikās Hanoveres Herrenhauzenes pilī, kur sarunas par koplīgumu pārvērtās sarunās par stingriem taupības pasākumiem.
Pirms sarunām Volkswagen grupas (VW) Uzņēmumu padomes vadītāja Daniela Kavallo sacīja, ka sarunas par darba drošību ir “neapspriežamas”.
VW galvenais sarunu vedējs Arne Meisvinkels pauda uzņēmuma viedokli, sakot: “Situācija mūsu mītnes vietā Vācijā ir ļoti nopietna.”
Viņš turpināja: “Šodien, pirmajā sarunu kārtā, mēs izvērtējam sākotnējo situāciju. Mēs esam apņēmības pilni attiecībā uz Vāciju kā uzņēmējdarbības vietu un darba vietām rūpniecībā. Tomēr tam ir nepieciešama augsta konkurētspēja.”
Vadība ir noraidījusi Vācijas lielākās arodbiedrības IG Metall prasības, un Meisvinkels sacīja: “Mums ir nepieciešams ilgtspējīgs izmaksu samazinājums un nākotnes struktūra attiecībā uz darba apstākļiem, uz kuriem attiecas mūsu koplīgums.”
Viņš teica, ka autoražotājiem jāsamazina darbaspēka izmaksas Vācijā un jāizmanto pagaidu darbinieki.
“Mēs varam saglabāt savas vadošās pozīcijas un ilgtermiņā saglabāt darbavietas tikai tad, ja strādāsim ekonomiskāk … un to nevar panākt bez darbaspēka ieguldījuma,” viņš teica.
Pēc trīs stundas ilgušo sarunu beigām IG Metall sarunu vedējs Daniels Frīdrihs sacīja: “Mūsu prasības un argumenti ir zināmi jau mēnešiem ilgi. Žēl, ka darba devēji šodien neiesniedza piedāvājumu. Mēs sagaidām, ka viņi ātri uzsāks nopietnas sarunas un otrajā sarunu kārtā iesniegs darbiniekiem būtisku piedāvājumu.”
Volkswagen koplīgums attiecas uz aptuveni 120 000 darbinieku Volfsburgas, Braunšveigas, Hannoveres, Zalcgiteres, Emdenes un Kaselas rūpnīcās.
Kā Euronews Business jau ziņoja iepriekš, autoražotāju ir smagi skārušas augstākas ražošanas izmaksas, pārdošanas apjomu samazināšanās Eiropā un sīva konkurence galvenajā tirgū Ķīnā. Auto ražotājam dārgi izmaksāja arī neapmierinošie elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas rezultāti.
Šī mēneša sākumā VW noliedza ziņojumus, ka aptuveni 30 000 darbavietu ir apdraudētas, taču atklāja, ka apsver dažādus izmaksu samazināšanas pasākumus. Starp tiem ir arī trīs desmitgades vecā darba vietu aizsardzības solījuma atcelšana, kas aizliedza darba vietu samazināšanu līdz 2029. gadam.
Tiek ziņots arī, ka automobiļu ražotājs pirmo reizi savā 87 gadus ilgajā pastāvēšanas vēsturē apsver iespēju slēgt rūpnīcas Vācijā.
Pēc šokējošajiem paziņojumiem sarunas par jaunu vienošanos par atalgojumu tika paātrinātas, un pirmā sarunu kārta ilga trīs stundas. Vienošanās netika panākta.